Bezpečnější let s novinkou DJI Avata Jste milovníkem FPV (first person view) dronů a rádi se díváte vzhůru a objevujete dosud neprobádané? V tom případě pro vás máme výjimečný kousek – dron DJI Avata. Prémiový DJI Avata je vybavený 1/1,7palcovým CMOS snímačem a podporuje 4K ultraširokoúhlý stabilizovaný záznam s clonou f/2,8. Spolu s vysoce kvalitním zobrazovacím výkonem přináší výjimečné záběry, které udrží vaše publikum na hraně sedadel a ve vzduchu vydrží až 18 minut. Díky super rychlému nabíjení můžete být vždy připraveni na další pohlcující let. Váha stroje je pouhých 730 gramů a oproti předchůdci nabízí výrazně lepší manévrovací schopnosti, které umožňují polet i ve stísněných prostorách. Díky kompaktnějším rozměrům se Avata vejde hravě do dlaně. Snadné ovládací prvky pro kontrolu nad vašim poletem DJI Avata je pilotován s pomocí dálkového ovladače DJI Motion Controller, díky kterému bude váš polet intuitivní a poskytne vám zcela jedinečný způsob létání. Letový zážitek je umocněn brýlemi DJI Goggle 2, které jsou nyní menší, lehčí a vybaveny obrazovkami Micro-OLED, takže při navigaci na obloze zažijete výjimečnou jasnost. DJI Avata je také kompatibilní s brýlemi DJI FPV Goggle V2. Dostupné varianty a cena Dron DJI Avata je možné pořídit ve 2 set-upech: v balení s ovladačem DJI Motion Controller a vylepšenými brýlemi Goggles 2, v balení s ovladačem DJI Motion Controller a brýlemi Goggles V2. Je možné dron pořídit také samostatně (bez ovladače a brýlí). Při nákupu do 4.9.2022 získáte dárek DJI Avata Pro-View Combo (DJI Goggles 2) cena 37 999 Kč ( 🎁 k nákupu získáte navíc dárek v hodnotě 749 Kč) DJI Avata Fly Smart Combo (DJI FPV Goggles V2) cena 30 499 Kč ( 🎁 k nákupu získáte navíc dárek v hodnotě 749 Kč) DJI Avata cena 15 399 Kč DJI Avata Pro-View Combo (DJI Goggles 2) DJI Avata Fly Smart Combo (DJI FPV Goggles V2) ...
Dron i pro začátečníky pokročilé Rád bych na začátku evedl, že jak už to často bývá s úvodními firmwary mobilních telefonů, ale i právě u testovacího dronu DJI Mini 3 Pro, ne vždy jsou dostupné všechny funkce a tak testování jakéhokoli produktu před jeho oficiálním vypuštěním je tak trochu „tricky“. Představte si to tak, že tady něco nefunguje, tato funkce není dostupná, ale takový je život. Když máte chuť polítat, nic vás nezastaví – a to doslovně, protože funkce vyhýbání se překážkám bohužel aktivní také nebyla. Naštěstí, doslova večer před natáčením recenze, konečně dorazila aktualizace a zrovna právě ona detekce překážek je jedna z vlastností, která oproti předchůdci přibyla. Sice pouze dopředu a dozadu, ale rozhodně patří mezi velké plus. DJI Mini 3 Pro | Foto: Huramobil Doslova na poslední chvíli jsem tak systém otestoval a až na jeden crash, kdy nezaregistroval větvičku stromu fungoval systém naprosto bezchybně. Přesto bych si ale dovolil jednu výtku. Je naprosto pochopitelné, že systém není funkční v režimu sport, ale celkem zamrzí, že jeho kalibrace je stejná jak v normálním režimu, tak v režimu Cine, kdy dron zpomalí na rychlosti sliderů, cinematic jeřábů atd. V takovém případě by dávalo daleko větší smysl dovolit dronu mnohem těsnější přiblížení, což by přišlo vhod třeba pro létání v interiéru. Doporučujeme zhlédnout video recenzi, kde uvidíte, jak jsem s dronem DJI Mini 3 Pro polítal Jakmile totiž zapnete obstacle avoidance, neproletíte oknem, neproletíte dveřmi, a to je škoda. Vlastně jediná šance je boční průlet, protože to je jediný směr, kde tato funkcionalita chybí, ale filmově to zas nedává úplně smysl. Každopádně DJI Mini 3 pro je primárně určený spíš pro začátečníky a širokou veřejnost. Boční by byla také fajn a obzvlášť pro ty, kteří nemají přemíru zkušeností s lítáním. Přece jen DJI Mini 3 Pro je dron právě pro začátečníky a širokou veřejnost. Pak si ale uvědomíte, že právě proto, že je DJI Mini 3 Pro pro tyto 2 skupiny, musel výrobce pracovat s jedním zásadním omezením, a to aby se vešel do legislativní kategorie 250g. Pak holt musíte někde něco ubrat a na boční senzory zjevně už váha nezbyla. Dotykový ovladač DJI RC | Foto: Huramobil Dokonale lehký a kompaktní Každopádně je to opravdu neskutečné, jak lehce a kompaktně dron působí. S 249g je totiž těžší doslova o pouhých 9 gramů než iPhone 13 Pro Max a to bez skla a obalu. A to si vemte, že při takové muší váze dokáže odolávat síle větru až do 10,7m/s, což je necelých 40km v hodině. Sám pak dokáže vyvinout rychlost nějakých 57Km/h a to už je dostatek na to, abyste se v pohodě natočili při běhání, bruslení, jízdě na kole atd. DJI Mini 3 Pro | Foto: Huramobil ActiveTrack Jedna z dalších funkcí, která od předloňska přibyla je funkce ActiveTrack. Funguje to tak, že na displeji označíte potáhnutím člověka či zvíře, dron si jej chytne a už můžete využít některou z chytrých funkcí sledování, obkroužení atd. Prostě něco, co byste se za normální situace museli s páčkama celkem dlouho učit. Něco jiného je totiž fotka, protože foto při troše štěstí zvládne i dvouleté dítě, ale udělat takové pěkný paralax na manuál chce už celkem cviku. Naštěstí je ovšem v dronu spousta módů, které můžete vyzkoušet jako jednotlivé s názvy Dronie, Rocket atd a nebo aktivovat režim Mastershot a ten udělá ty nejzajímavější záběry za vás. Jen je potřeba být na volném prostranství, protože jinak se dron někde kvůli detekci překážek zasekne a vy musíte spuštění funkce opakovat. DJI Mini 3 Pro | Foto: DJI Důležité ovšem je, že pokud si koupíte takový dron, udělá vlastně strašnou spoustu práce za vás. Když bych to vzal úplně do extrému, teoreticky byste mohli odstartovat, natočit obstojné video, aniž byste se dotkli samotné páčky a zase přistát. Samotný vzlet totiž obstará tlačítko na ovladači, jeden z automatických režimů vás natočí a pak tím stejným tlačítkem pro vzlet přistanete. Kdo by chtěl ale sedět ve Formuli 1 a nechat si kroutit volantem na dálku někým z paddocku – asi nikdo, ale i tak je fajn, že si spoustu zábavy zažijí jak začátečníci, tak pokročilí. Pro zkušení je připravena možnost natáčet nově až ve 4k60 při datovém toku 150Mb/s, což je oproti předchozí stovce slušné zlepšení, kamerku vytočit i o 60° nad horizont, můžete natáčet do D-Cinelike, na kamerku si dokoupit klasické ND filtry, fotit do RAWu a když se posnažíte, dostanete třeba i celkem obstojné fotky. DJI Mini 3 Pro v letu | Foto: Huramobil Nový vertikální režim True Vertical Shooting Jedna z novinek, kterou ovšem nejde opomenout, je nový vertikální režim, který vlastně žádný jiný dron od DJI nemá. Jestli jste příznivci TikToku či Reals, asi vám přijde možnost natáčet na výšku fajn. Já jsem to popravdě tolik nevyužil a pokud si recenzi čte nějaký filmař, pro které jsou z profesionálního hlediska drony neocenitelnou pomůckou, asi mi dá za pravdu. Opening shoty, reveal shoty, kde se před vámi něco otevře a vůbec samotné pojetí filmu je logicky koncipováno na šířku, ale kdo ví, třeba nám jednou přestaví plátna v kinech na výšku a my místo sezení v širokém sále budeme sedět ve dvou patrech. DJI Mini 3 Pro | Foto: Huramobil Hobby dron pro kreativní snímky na sociální sítě Vrátím se na chvilku ke kamerce, protože o té je recenze také především. 48Mpx senzor je teď větší, fotky jsou lepší, to samé video, ale samozřejmě filmovou kvalitu nečekejte. DJI Mini 3 Pro je hobby droník, ne nástroj pro filmaře. Obraz je pochopitelně s ubývajícím světlem měkčí, šumivější, ale pokud budete brát DJI Mini 3 Pro, už jen kvůli jeho možnosti vertikálních fotek či videí, jako hobby nástroj pro vytvoření kreativního záběru na sociální sítě konzumované na mobilu, budete naprosto v pohodě. Pokud si samozřejmě notně připlatíte. Cena je totiž oproti minulé verzi prakticky dvojnásobná. DJI Mini 3 Pro je k dostání ve dvou variantách. S klasickým ovladačem, jak jej znáte z minulých verzí, za 21 990 Kč nebo s ovladačem s displejem za 25 990 Kč. Já chápu, že částka je vyšší, ale hned vám uvedu několik důvodů, proč je naprosto důležité nešetřit a když už se pro DJI Mini 3 Pro rozhodnete, pořídit ten dražší model: Nemusíte se starat o to, abyste měli dobitý mobil, ovladač a dron Aplikace DJI Fly vám nepřeruší příchozí hovor Displej ovladače má velmi dobrou svítivost na sluníčku, takže i přes den na něm všechno uvidíte Baterie v ovladači mají daleko větší odolnost proti počasí Další produktové fotografie DJI Mini 3 Pro Mnohokrát se mi totiž stalo při natáčení v mrazu, že baterka mobilu zašoupnutá jen v držáku klasického ovladače v dnešních kovově skleněných telefonech promrzla tak rychle, že se mobil vypnul. Vím, měli byste lítat maximálně na dohled pilota, ale věřte mi, že dron někde dva kilometry daleko bez telemetrie není zrovna příjemná věc. Ono to totiž strašně svádí, když nový Ocusync 3.0 vám dovolí v USA až 10 km vzdálenost, v EU zhruba 6 km. V reálu v zarušených podmínkách sice dostanete právě tak ony 2 km, což je dramatické zlepšení oproti prvnímu, ale i druhému Mini, ale stejně, když už se rozhodnu pro dron za 22 tisíc korun, tak ty 4 000 Kč navíc bych určitě připlatil. Obecně musím říct, že jsem nejdřív byl z dosahu celkem skeptický, protože anténa je vestavěná v controlleru, ale je hodně směrová. Když jsem po nějakém kilometru v zarušeném prostoru ztrácel obraz, stačilo se pootočit a rázem opět všechno jelo na plno. A to mezi mnou a dronem bylo celkem dost stromů. Subjektivně tak dosah není takový jako třeba u modelu DJI Mavic 3 Cine, ale pořád je to daleko lepší než u obou předchůdců. Závěrečná zkušenost s DJI Mini 3 Pro Když bych tedy měl krátce shrnout nový DJI Mini 3 Pro, jde oproti DJI Mini 2 o dron za dvojnásobnou cenu, o tom není pochyb. A jestli jej koupit? Dron hlavně v první řadě musíte chtít a pak už je jen důležité se rozhodnout pro konkrétní typ. DJI Mini 3 Pro je velmi slušný model pro naprosté začátečníky, který už ovšem dává vhled do pokročilejších dronů, kde za vložené peníze navíc získáte primárně daleko hezčí obraz. Samotné funkce se už totiž dramaticky neliší. U Mini 3 Pro je potřeba si uvědomit, že největší část rozpočtu padla primárně na miniaturizaci zařízení, na technologii Ocusync 3.0, na systém pro vyhýbání se překážkám, na plnohodnotný ovladač s displejem,... a aby se v DJI vešli do aspoň nějakého rozpočtu a samozřejmě i celkové váhy, nemůže kamera logicky být tak velká a kvalitní jako v dospělejších verzích. Primárně bych se tak při nákupu rozhodoval, jestli jde o profesionálnější použití a pokud nepotřebujete být pod 250g, koupil bych vyšší model od DJI a pokud budete primárně videa či fotky stříhat pro použití na Instagramu, TikToku a dalších sociálních sítích, bude pro vás nové DJI Mini 3 Pro tím ideálním společníkem. Pokud ovšem nepotřebujete vertikální obraz a ovladač s displejem, oželíte 4k60 a systém pro vyhýbání se překážkám, pak asi není důvod nevzít předloňský DJI Mini 2. Oba drony totiž při troše štěstí schováte i v kapse kalhot, strčíte jej do nějakého malého batůžku a až vás s ním chytí někde, kde byste lítat tak úplně neměli, přece jen je to lepší, než kdyby vás chytili s Inspirem. To mě vlastně přivádí na závěr i k celkovému apelu na všechny – lítejte prosím s rozumem. Nelítejte u letišť, nad hlavami lidí a nenatáčejte tam, kde byste sami nechtěli být natáčeni. Jestli se vám recenze líbila, budu rád, když mi napíšete do komentáře. V jednom z dalších článků se chci zaměřit na porovnání s DJI Mavic 3 Cine a podívat se na jednotlivé režimy pořádně do hloubky. Jak uvádím, většina funkcí začala na dronu fungovat teprve nějaký jeden den před vydáním vtéto recenze, a tak se určitě vyplatí zaměřit se na další funkce do hloubky. Tak teď už je to opravdu všechno, díky moc za přečtení. Vy se ptáte 👉 já odpovídám: Nejčastější otázky týkající se DJI Mini 3 Pro ...
Protože kolem tohoto dronu vznikla poměrně široká diskuze, kdy různí prodejci DJI jej vynášejí do nebes a FPV komunita na něm naopak nenechala nit suchou, dal jsem si tentokrát asi 3 týdenní oddech na utřídění myšlenek a střízlivý pohled na to, jestli byste do nového FPV dronu měli jít nebo na něj naopak úplně zapomenout. Videorecenzi najdete zde. Pro koho je určen? Pro ty, kdo netuší, co je FPV, tak malé vysvětlení na začátek. Zkratka znamená first person view, to znamená řízení dronu z pohledu, jako kdybyste seděli uvnitř je to vůbec první dron od DJI čistě v této kategorii. To znamená pro jeho řízení na rozdíl od ostatních DJI dronů plně používáte brýle místo klasického mobilního telefonu přicvaknutého k ovladači. Samozřejmě, že řídit jej můžete i klasickým pohledem, což byste vlastně legislativně měli, ale veškerou telemetrii, nastavování dronu a pohled z jeho kamery vidíte přímo z dodávaných brýlí. To má i svůj druhý a zásadní význam. FPV, myšleno ryze hardcore FPV je u dronů totiž hodně specifická kategorie, kde se lítá s úplně jinými typy dronů, malinkatými, lehkými, postavený z jednotlivých součástek samotnými piloty primárně pro sportovní létání. Hodně zjednodušeno takový Redbull Air race, jenom s drony, které těží ze své muší váhy a neskutečné obratnosti. Logicky pak když prolétáváte těsně kolem nějakých překážek potřebujete vidět přímo obraz brýlemi a ne na půl kilometru daleko z jiné perspektivy. DJI jako dodavatel některých součástek pro sportovní drony se ovšem podívalo na tuto úzkoprofilovou skupinu dronů a vytvořilo stroj, který má přinést FPV létání mezi širokou veřejnost. To znamená, abyste nemuseli stroj bastlit někde doma v dílničce pájkou, shánět od jiných výrobců nabíječky, od dalších zas baterky a prostě mít připravený stroj na létání rovnou z krabice. DJI tak deklarovalo jasný záměr - posunout klasické uživatele oblíbených Maviců k trošku sportovnějšímu létání a přitom zachovat některé věci z běžných dronů DJI. Co najdete v balení? Samozřejmě, když si koupíte takto hotový stroj, je asi každému jasné, že nikde nenajdete žádné viditelné kabílky přivázané izolačkou jako u doma sestavených dronů, ale dostanete klasicky perfektně dílensky zpracovaný stroj od DJI, pouze v daleko aerodynamičtějším designu, než je Mavic a také s daleko vyšší vzletovou hmotností, než jsou klasické sportovní FPV drony. V balení tak kromě dronu a brýlí naleznete ještě externí baterku do brýlí – to aby se vám na hlavě nezvyšovala váha, 2 sady vrtulí, ovladač a pouze jednu jedinou baterku do samotného dronu. A tady nastává to největší úskalí. DJI totiž deklaruje, že na 1 baterii zvládnete letět až 20 minut. To ovšem platí na klasický základní režim. Pokud přepnete do sportovního, nám osobně se zkrátila výdrž zhruba na 7 minut a u manuálního, tzv. akro režimu se zkrátí na pouhých 5 minut. To je ten režim, kdy dokážete s dronem letět až 140km v hodině, můžete dělat salta a pokud to hodně dobře umíte a co je pro tento typ létání unikátní jsou doslova akrobatické průlety co nejblíž skal, stromů, skrz různé objekty atd. To, kde dostanete doslova naprosto jiný pohled na létání s drony. A právě na toto existují 2 různé pohledy dvou odlišných komunit. Ten první je, že DJI přineslo ukázku FPV létání mezi klasické uživatele a ten druhý je, že je dron příliš těžký, neohrabaný a náročný na opravu. Abyste pochopili o co jde, trochu to rozvedu. Proč se vyplatí? Pokud jste uživatel Mavica a máte chuť zlepšit svůj polet a udělat jej daleko atraktivnější, je nový DJI FPV skvělá přestupní stanice od základu směrem k akru. Dostanete totiž možnost se do akro režimu propracovat a ne do něj vletět hned s klasickým FPV dronem. Tím pádem, máte vpředu a zespoda senzor proti nárazu, který samozřejmě je v akro režimu deaktivovaný, máte kompas, gyroskop, gpsku – to znamená všechny technologie pro to, abyste mohli FPVčko používat jako klasického Mavica, kdy vám dokáže třeba jen tak nehybně viset ve vzduchu, vyrovnávat horizont atd. Když už si troufnete víc, zapnete sportovní režim a můžete lítat rychleji a třetí akro režim uvolní kompletně veškeré limity ovládání a všechno je ve vašich rukou. Pořád ovšem zůstává jedna velká výhoda – panické tlačítko, které máte vždycky dostupné ukazovákem ruky. Stačí jej smáčkout, dron provede v co nejkratším možném čase stopku a zůstane viset ve vzduchu. Samozřejmě když si to budete svištět 140tkou proti zemi a 5 metrů od země stisknete Panic button, nečekejte zázraky a asi to budete jen těžko rozdýchávat, ale v dostatečném předstihu, kdy ztratíte orientaci v prostoru je to skvělá záchrana. Na akro režim máte navíc tu výhodu, že se můžete připravit i dopředu pomocí aplikace DJI ve vašem mobilu, připojení brýli a ovladače a v rámci aplikace pak potrénujete virtuálně. Stručně shrnuto, výhoda je v možnosti ukázat lidem krásy FPV létání. Co Vás může odradit? Druhý pohled a to co hovoří proti DJI FPV je samotná cena přístroje. Ta je na první pohled drahá, asi každý nemá 36 tisíc, ale pokud to spočítáte a porovnáte se stavbou klasických FPV dronů, zas tak přehnaná cena základu není. Za tyto peníze totiž dostáváte stroj, brýle, ovladač a kameru. Problém je ale úplně někde jinde. Opravitelnost a příslušenství. Vemte si, že v základu opravdu dostanete jen 1 baterii, která stačí na 5 minut poletu v akro režimu. Dokoupit si můžete fly more kit, kde dostanete další 2 baterie a nabíječku, ale za tento kit dáte dalších 7 300 Kč nebo za každou další baterku 3 tisíce korun. Asi chápete, že to už se sakra prodraží, pokud vyrazíte na pole a zjistíte, že máte nějakých 15 minut létání a ideálně byste potřebovali baterek aspoň tak 5-10. Nám DJI dalo na test jen základní krabici drona s 1 baterkou, takže to znamenalo půjčit si pěkně benzínový agregát, stát v mrazu na poli a hezky 5 minut polítat a 30 minut nabíjet. Fakt hrozně moc díky, skvělý způsob jak znepříjemnit recenzi. Rozhodně tedy počítejte s další investicí minimálně 10-15 tisíc do baterek, pokud nechcete lítat jen doma na zahradě. Další nutnou, zdůrazňuji nutnou investicí je zakoupit DJI Care, to znamená službu, která vám v případě havárie dronu umožní bezplatnou opravu přímo v servisu DJI. Zatímco s Mavicem asi nebouráte tak často, s FPVčkem bourat určitě budete. A jestli ne, pak jste buď dokonalý pilot nebo budete lítat tak bezpečně, že vám nic takového nehrozí a záběry pak nebudou o moc jiné než z Mavica a pak asi ale postrádá FPV dron smysl a je lepší koupit Mavica Pro se senzory do všech stran a je to. Protože s FPV drony se daleko častěji bourá, mají ty klasické modelářské výhodu v daleko lepší a levnější dostupnosti dílů, které si doslova vyměníte v případě lehčích havárií na poli. Další plus je jejich nižší vzletová hmotnost, tím pádem nárazy nemusejí dopadnout tak drasticky a právě lehká a levnější opravitelnost oproti DJI FPV je tou hlavní předností. U DJI FPV musíte dron vzít, donést do servisu a čekat a čekat. Závěrem Jak jste asi pochopili, DJI FPV není dron pro každého a jeho nákup byste si měli dobře rozmyslet. Jedná se totiž o úzce specifické zařízení s jasným druhem použití. Pokud nemáte ambice létat s FPV, riskovat zničení poměrně hodně drahé hračky, klidně investujte stejné peníze do Mavic 2 Pro. Dostanete mimochodem i daleko lepší senzor hlavní kamery a daleko delší dobu letání na jednu baterku. Pokud máte peněz dost a chcete vhlédnout do FPV světa, pak DJI FPV doporučuju. Jen nezapomeňte dokoupit i dostatek baterek a DJI Care pro případ nárazu. No a pro ty, kdo přemýšlí nad opravdovým FPV, těm bych určitě doporučil zainvestovat do klasického FPV drona, protože každý pád vás nebude stát tolik peněz a času v servisu a s namontovanou GO pro kamerou dostanete i daleko hezčí záběry bez otravných vrtulí, které vidíte často na záběrech z DJI FPV. Můžete sice zapnout i EIS, pak se to výrazně omezí, ale pokud by někdo uvažoval koupit tento dron třeba k záběrům do komerčních filmů, asi bych spíš doporučoval se poohlídnout po něčem jiném. ...
Cenové bomby jsou extra výhodné produkty za nejlepší ceny, které u nás najdete.
bonmoto.cz | 6 299,- |
doplnkynamoto.cz | 6 299,- |
moto-kufry.cz | 6 299,- |
motozem.cz | 6 299,- |
Rozdíl ceny u nás a nejčastější ceny u vybrané konkurence. Pokud existuje více nejčastějších cen nebo se žádná z cen u vybraných konkurentů neopakuje, vycházíme z nejnižší z nich
Při výpočtu nezohledňujeme věrnostní a jiné zákaznické programy, ani kupónové akce konkurentů a vycházíme z ceny zboží na Alza.cz pro konkrétního zákazníka.
Popis: You are only allowed to change your username once every 90 days. A record of your username change will be displayed in your public profile, but your old username will not be displayed.
Tato položka byla zadána chybně. Prosíme o kontrolu správnosti zadání.
V případě
opakování této chybové hlášky nás prosím kontaktujte na info@huramobil.cz.
Kontrola formuláře proběhla v pořádku. Formulář byl správně vyplněn a úspěšně uložen.
Kontrola formuláře proběhla v pořádku. Formulář byl správně vyplněn a úspěšně uložen.
Stojíte před rozhodnutím, jestli si zvolíte ANO pro pokračování a nebo NE pro zrušení operace. Co si vyberete?
Prosíme o kontrolu správnosti zadání. V případě opakování této chybové hlášky nás prosím kontaktujte na info@huramobil.cz.
Aby naše webové stránky fungovaly správně, našli jste na nich, co hledáte, ušetřili spoustu času a nezobrazovaly se vám věci, které Vás nezajímají, potřebujeme od Vás souhlas se zpracováním souborů cookies, tj. malých souborů, které se ukládají ve vašem prohlížeči.